søndag 21. november 2010

Fleecekjole voksen

Til og med i dag har jeg sydd sammen en kjole. Denne er i samme farger som en jeg har sydd og vist her tidligere, bare en annen modell..... og denne er til MEG :0) Den er deilig myk og varm nå i kulden. Jeg har også gjort familiære ting denne helgen..ikke bare sydd (det blir gjort litt inni mellom).... som vist på høyre side har vi hatt juleverksted og vært på valpebesøk hos tanten til prinsessen vår. De søte små skal leveres torsdag så vi var en liten tur på besøk for å se de før de blir fordelt over hele landet. UTROLIG SØTE, deilige, myke, lekne små nøster :0)

Mønster = Onion, materiell S&S og et fleeceteppe jeg hadde liggende. Str. 38


6 kommentarer:

  1. Hei
    Den er kjempefin!!
    Siden jeg er litt i den spede begynnelse av min sykarriere så spør jeg:
    - hvilket mønster bruker du fra Onion? jeg har kjøpt et selv men jeg likte ikke å bruke mønsteret til toppdelen derfra.
    - bruker du fòr i hele kjolen eller bare i hetten?

    Kjenner på meg at jeg må ut i Åsane på S&S snart og hamstre mer fleece og ullfilt :-)
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Hei hei
    Det mønsteret jeg bruker fra Onion heter 2007-Kjole (enkel å sy). Jeg har bestillt det hos Tante Mie. Da får du med mønster på anorakkhette som hun har tegnet.(jeg bruker bare for i hetten) Denne hetten bruker jeg også på mønster fra S&S ... der jeg er fast inventar etter hvert... hehe
    Fleece og ullfilt er enkle stoffer og sy på..... og veluren de har der ute er deilig å lage kjoler i og holder seg fint vask etter vask :o)
    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  3. Har du gjort noe annet familieting også? tenker sånn Julekalender?

    SvarSlett
  4. Ja kanskje det.... materiell er kommet i hus.. så vi får se om det blir ferdig til 1. desember. Ser sånn ut :0)

    SvarSlett
  5. Takk for tips. Skal jammen bestille et slikt mønster. Har kjøpt fra Tante Mie før :-)

    SvarSlett
  6. Heisann. Hva koster en slik kjole sydd av deg da? Du er kjempeflink'!!!
    hilsen Lene (venninne til Anne Siv)

    SvarSlett