onsdag 7. desember 2011

Nissekjole og fleecekjole :0)

Nå nærmer det seg nissefest i barnehagen.....en liten stund til ennå da, men godt med alt som er gjort. Jeg lagde nissekjole til jul i fjor, men var litt uheldig i en vask: det hvite på kjolen ble ROSA....hehe. Da var det bare å sette i gang å sy en NY. Denne er laget av rød velur, imitert pels og litt garn som "pong-pongene" henger i. Jeg syntes fasongen på denne kjolen er veldig fint så dette er faktisk tredje gang jeg syr dette mønsteret (med litt forandringer hver gang) + jeg har liggende ferdig klippet stoff til enda en !!!
Fleece/velur-kjolen er make som de i forrige innlegg bare pynten er litt annerledes. Den skal jeg gi i julegave til en liten pike i familien :0)

Tullemor ble veldig fornøyd, men ville IKKE være modell i dag :0)
Str. 5 år

Fleece/velur-kjole forran.
str. 3 år

Pyntet med sløyfebånd og perleknapp.

Bak:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar