fredag 3. desember 2010

Nissekalender

Her kommer bilde av kalenderen til lille Tullemor. Nissen som passer på adventsposene hennes er kanskje ikke av de søteste, men det er en nisse som min far kom hjem med til oss da vi var små. Den vil nok være en del av julen min/vår i laaang tid ... som jeg selvfølgelig har "puttet" inn i mine barns juler og håper de med tiden "putter" den inn i sine. Kurven er sikkert noen år den også.... den fant min kjære samboer i en bod i huset til oldemoren til tullemor  :0) Storebroren i huset ville heller ha sjokolade og flax i år også... som 19 åring syntes han visst ikke det er såååå spennende med overaskelses-poser lenger :0)



2 kommentarer:

  1. det e kjekt med tradisjoner.... og den nissen er jo en "berømt" Hassle nisse ( tror jeg de heter)
    Mamma har også en slik. men er enig de er ikke vakre....

    SvarSlett
  2. Litt av et minne/tradisjon... en "Hassel-nisse".. den kommer faktisk fra et vindu han dekorerte (var jo dekoratør vettu)på Døsvik/Adelsten... den gang det var :0)

    SvarSlett