tirsdag 18. oktober 2011

Rødnisse genser.

JIPPI..... den ble ferdig... nå kan Jul på Månetoppen bare begynne :o) Som sagt i tidligere innlegge er jeg IKKE født med strikkepinner mellom fingrene...hehe. Jeg MÅTTE bare strikke genseren siden lue og votter var ferdig. Det var lettere sagt enn gjort..... pinner nr. 15 er det "sykeste" jeg noen gang har strikket med. Da jeg hadde strikket ferdig armene ... som jeg strikket frem og tilbake på rundpinn og sydde de sammen ble det langt i fra fint. Maskene med så store pinner ble gedigen.... så begge måtte rekkes opp og strikkes på nytt... men hvordan ??? Fem strømpepinner i nr. 15 måtte bestilles og det går ikke for en utålmodig sjel som meg..... da var det en som hadde løsningen: strikk med metode Magic Loop ??????? Ja jeg satt som ett ? og ante ikke hva det betydde ..... men fant ut av det på YouTube. Her er resultatet:

Tenker Tullemor blir en søt liten Rødnisse i år :0)
Genser str. 4 år (men stor i str.)
Sjekk de strikkepinnene.....
str. 15 og str. 3.5 - som er mer normalt :0)

4 kommentarer: